23.05- 27.05
Переглянути за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=iovMqYW4iIU
16.05 - 20.05
Переглянути за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=EBiTjwOiDsg
09.05 - 13.05
Переглянути за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=DvPg0liP1cw
02.05 - 06.05
Переглянути за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=l0Oy19cAQSI
25.04 - 29.04
Переглянути за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=5RJpXYbSqnU
18.04 - 22.04
Переглянути за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=8ubsPjRsQaI
https://vdomadobre.info/rukodillya/dityachi-virobi-na-velikden.html11.04 - 15.04
https://www.youtube.com/watch?v=zOsqIKcwHUU
04.04 -0 8.04.
https://www.youtube.com/watch?v=4xCSAmIoACk
28.03 - 1.04
Переглянути за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=tMX_w6cAaik
21.03- 25.03
Переглянути за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=1FIkKyqO0YE
14.03.2022- 18.03.2022
Чому дитина обирає комп'ютер,
а не книгу?
У тому, що в
дитини немає інтересу до книги, найчастіше винні батьки. Назвемо кілька
найтиповіших помилок батьків, які відбивають у малюка бажання брати книгу до
рук.
- Батьки проводять свій вільний час за комп'ютером,
а не за книгою, та й дитині мало читають книжок, тобто не є для неї
прикладом активного читача.
- Батьки, не розуміючи суті підготовки до школи і
прагнучи вимуштрувати свою дитину на вундеркінда, примушують
п'яти-шестирічного малюка читати, що не відповідає його віковим і психофізіологічним
можливостям.
- Дорослі заохочують дитину до читання солодощами
("Прочитай це слово і отримаєш цукерку! А за тістечко треба прочитати
більше!"), не усвідомлюючи, що читання саме по собі має стати для
дитини насолодою.
- Дорослі замінюють процес читання книжок переглядом
мультфільмів, телепередач або, що значно гірше, комп'ютерними іграми, які
пропагують насильство, і дитячу психіку просто-таки атакують образи
теле-пузиків, людино-павуків, людино-машин, страшних орків тощо.
Остання
проблема постає сьогодні найгостріше. Адже віртуальна дійсність, створена
телевізійним та Інтернет-простором, "відриває" дитину від життя,
робить емоційно байдужою у реальних стосунках зі світом людей та природою.
Крім того,
переглядаючи мульт-кінофільми, діти сприймають лише фабулу, розгортання подій,
пригоди персонажів, що значно простіше, ніж побачити й усвідомити красу й силу
художнього слова, образів, прийомів під час слухання, розглядання, читання
книги.
Розуміємо, що у
наш час неможливо уявити життя без комп'ютера. Тому й не пропонуємо повністю
відмовлятися від його використання. Головне не замінювати ним усі інші радості
такого короткого дитинства — відкриття таємниць природи, рухливі й настільні
ігри з однолітками, спілкування з мистецтвом — живописом, музикою і
літературою!
Як прищепити
любов до книги
Дитяча хвороба XXI століття - відсутність інтересу до книги. У вік
інтернету діти перестають читати і скоро перестануть зовсім. Чи можна прищепити
дитині любов до читання? Можна, впевнені дитячі психологи. Але результат буде
успішним тільки в тому випадку, якщо батьки не тиснуть, а ... самі подають
приклад. Діти, які читають, найчастіше виростають у читаючих батьків.
Привчити дитину до читання і змусити її читати - два різні завдання. Ми
рекомендуємо відмовитися від другого і зосередитися на першому. Можна,
звичайно, змушувати читати і з-під палиці - підкупом, вмовляннями, дозволом
дивитися телевізор за кожні прочитані 10 сторінок ... Але як тільки ваше чадо
трохи підросте, книги будуть відкинуті й забуті як спосіб гноблення, а ваші син
або дочка міцно засядуть в комп'ютерному кріслі.
Читати дітям можна і потрібно з дитинства. Маленькі діти люблять книги, для них це -
розвага, цікаві історії, красиві картинки і просто заспокійливий звук маминого
голосу. Книги для найменших обов'язково повинні містити барвисті ілюстрації та
короткі зрозумілі історії. Зараз книги для найменших читачів - нерідко
виконують ще й функцію іграшок. У них можуть бути зав'язки, аплікації і отвори,
в які можна просунути пальчики. У цьому немає нічого поганого, впевнені дитячі
психологи: такі книги-іграшки привчають дитину до того, що будь-яка книга -
цікавий світ, наповнений пригодами.
Кожному віку - свої книги. Звичайно, мамам і татам хотілося б скоріше
перейти до цікавих і змістовних книг про Буратіно, Муммі-тролів або Пеппі
Довгупанчоху. Ці історії вони пам'ятають і люблять з власного дитинства. Але
маленька дитина ще не здатна осмислити такі складні сюжети. Кожен малюк повинен
пройти через короткі віршики, потішки і адаптовані варіанти народних казок.
Близькі герої. Сюжети і
герої книг повинні бути цікаві дитині. У ранньому віці улюбленими героями
зазвичай бувають тварини або ожилі іграшки. Пізніше стають цікаві книги про
однолітків. Добре, якщо герой книги побуває в знайомих дитині ситуаціях: у
дитячому садку, у лікаря, в зоопарку, в пісочниці.
Як привчити дитину читати самостійно, коли вона
теоретично вже вміє це робити, але не хоче? На цю тему
можна писати цілі наукові праці. До яких тільки хитрощів вдаються батьки:
"Сторінку я - сторіночку ти", "Прочитаєш розповідь сам -
отримаєш цукерку" ... Один з найпідступніших і дієвих прийомів -
зупинитися на найцікавішому місці і піти під приводом термінових справ:
потрібно зателефонувати на роботу, розвісити білизну, вимкнути киплячий суп.
Але це спрацює тільки в тому випадку, якщо книга по-справжньому цікава вашому
малюкові. Тому вибирайте ті історії, які здаються йому захоплюючими, а не ті,
які ви вважаєте корисними і обов'язковими до прочитання.
Власний приклад. Напевно,
один з найбільш важливих факторів. Про те, що по-справжньому цікаво, а не
"корисно" або "потрібно", дитина дізнається на прикладі
дорослих. У сім'ях курців, як би не ховалася батьками тяга до сигарет,
найчастіше виростають підлітки. які палять. Заборонене задоволення виявляється
найпривабливішим. Якщо після роботи ви сідаєте за вечерю з газетою або вмикаєте
телевізор, дитина швидко розуміє, що по-справжньому цікаві телевізор і журнали,
а книги - це нудьга і забов’язанність. Люди, які по-справжньому люблять читати,
згадують, що часто бачили своїх батьків з книгою - в кріслі ввечері, на дачі і
навіть за їжею, хоч це і не дуже корисно.
Обговорюйте прочитані книги з дитиною. Нехай вона бачить ваш інтерес до прочитаної історії. Навички переказу,
викладу своїми словами розвивають мислення, та й у школі дуже знадобляться.
Спільне читання вголос вечорами - гарна традиція, яку варто зберегти і після
того, як дитина навчилася самостійно читати.
Десять правил. Французький
письменник Даніель Пеннак сформулював 10 правил дитячого читання, які допоможуть
зберегти і підтримати у дитини інтерес до книг:
-
Право не читати. Ніхто не любить робити те,
що змушують. Хочете, щоб ваша дитина на все життя зненавиділа читання -
змушуйте її читати, загрожуйте, застосовуйте покарання.
-
Право перескакувати. Ви ніколи
не пропускаєте описів природи в довгих романах? Ніколи не хотіли дізнатися, чим
закінчиться книга про пригоди? Не заглядали на сто сторінок вперед, щоб
дізнатися, чи виживе улюблений герой? Дозвольте все це і своїй дитині.
- Право не дочитувати.
Теж саме. Не всі книги і фільми варто дивитися і читати до кінця, деякі
виявляються відверто поганими. Залиште їй право залишити не вподобану книгу.
- Право перечитувати. Не
потрібно говорити їй: "Навіщо ти вп'яте читаєш одне і те ж, краще б
дізналася щось нове". Краще порадійте, що дитині полюбилися герої і сюжет
книги. Можна порадити їй книгу того ж жанру, або іншу книгу цього автора. Але
не забороняйте їй перечитувати улюблені історії.
- Право читати що завгодно. У житті
школяра багато правил і заборон. Якщо ви хочете, щоб книга була для дитини
задоволенням і розвагою (а це єдиний спосіб полюбити читати в дитинстві),
дозвольте їй читати без усякої системи.
- Право на боварізм (захоплено-піднесене ставлення до прочитаного,
небажання побачити грань між фантазією і реальністю). Підлітки часто ділять
світ на чорне і біле, люблять пафос, схильні до максималізму - це необхідний
етап розвитку. Не висміюйте його за це.
- Право читати де завгодно.
Якщо дитина хапається за книгу в транспорті, за їжею або в туалеті - значить,
вона по-справжньому полюбила читати. Звичайно, це не завжди корисно для
травлення і очей, зате видає справжнього пристрасного читача.
- Право читати вголос. Це не
тільки захоплююче, але і корисно: розвиває хорошу дикцію і слухову пам'ять. А
можливо, син або дочка захотіли поділитися з вами смішним або цікавим уривком з
книги. Не обривайте їх.
-
Право "встромлятися". Вивудити з
полиці першу-ліпшу книгу, відкрити її на будь-якій сторінці і застромитися на
хвилинку. Може бути, побачений уривок так зацікавить ваше маля, що пізніше
книга буде прочитана від початку до кінця.
-
Право мовчати про прочитане. Можливо,
дитина не захоче обговорювати з вами прочитану книгу, і це нормально. Не
потрібно витягати з неї те, що вона вважає сокровенним або не готова
обговорювати. Це зовсім не означає, що книга не викликала в неї ніяких думок.
Комментариев нет:
Отправить комментарий