Літературне читання

Дистанційне навчання 2022- 2023

02.09.22

Тема ; Л. Сорока «В останній день літа», Н. Тріщ «Осінь на шкільному подвірї»

1. Опрацювати вірш на с. 4

2. Опрацювати оповідання с. 5-6 ( відповіді на запитання)

01.09.22

Тема ; А. Качан «Крилата школа», Н Умеров «Наш клас»

1. Опрацювати с. 5 

2. Малюнок до вірша


06.06.2022

Тема: Діагностична робота . Аудіювання

                                                      Лось

     Підстаркуватий лісник проминув невеликий гурт молодих ялин, вийшов до засніженої річечки — і вкляк… Він угледів, що неподалік на березі лежить, упавши на бік, великий рогатий лось, а йому в шию вчепився сірий вовк. Мабуть, попадали вони щойно, а перед цим у них кипіла жорстока боротьба.  

     Обоє — лось і вовк — помітили людину, а тому на мить позавмирали, стежачи за нею. Тоді лісник підніс угору дубову палицю і, погрозливо замірившись, сміливо пішов уперед. Не встиг лісник зробити кілька кроків, як вовк прожогом метнувся на лісника. Той навіть не встиг опустити важку палицю вовкові на голову, як молодий вовк важким ударом свого тіла звалив його на сніг і вже б учепився гострими зубами, та лісникові пощастило обома руками міцно вхопити вовка за шию.

     Це був молодий, дужий і хижий звір. Лісник відчував, що сила полишає його, що за мить-другу вже не зможе боротися з дужим напасником.

     Та ось із лісникових рук щось миттєво вирвало вовка. Здивований лісник побачив лося, що підскочив до вовка, вдарив його міцними рогами й підкинув високо угору.

     «Так ось хто мене врятував, — подумав лісник. — Я вступився за нього, а він за мене».

     А лось, який убив вовка й таким чином віддячив хороброму лісникові за свій порятунок, прудко побіг уздовж берега й заховався поміж деревами.

  — Що ж, сіроманцю, важив ти на чуже життя — позбувся свого.

   Лісник поглянув між дерева — чи не побачить безстрашного лося, що врятував йому життя.

(230 слів)                                                                          За Євгеном Гуцалом

Тестові завдання

1. Де лісник побачив вовка і лося?

 а) Біля засніженої річки;

 б) на узліссі;

 в) на засніженій галявині.

2. Яким був вовк?

а) Добрим і лагідним;

б) старим і слабким;

в) дужим і хижим.

3. Що зробив вовк, коли побачив лісника?

а) Утік;

б) прожогом метнувся на лісника;

в) продовжував битися з лосем.

4. Хто прийшов на допомогу лісникові?

а) Собаки;

б) лось;

в) мисливці.

5. До якого жанру належить цей твір? _________________________________________________________

6. Підкресли слова, які можна використати для характеристики лісника.

Сміливий, добрий, злий, рішучий, боягузливий, відважний.

 

7. Установи послідовність подій, пронумерувавши речення за допомогою цифр (1, 2, 3, 4). 

o   Вовк напав на лісника.

o  Вовк вчепився в шию лося.

o  Лісник захистив лося.

o  Лось врятував лісника.

 8. Про кого з героїв можна сказати словами прислів’я:

«Посієш добро — добро і пожнеш». Доведи свою думку.

_________________________________________________________ _________________________________________________________

 Оціни свою роботу:

03.05.2022

Тема: Т. Стус "Як пасує краватка "

1. Опрацювати за посиланням с. 40- 41

 https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/pochatkova/hrestomatiya_ukr-lit-3-

02.05.2022

Тема: Т. Стус "Як пасує краватка "

1. Опрацювати за посиланням с. 39

 https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/pochatkova/hrestomatiya_ukr-lit-3-

01.05.2022

Тема: Т. Стус "Як пасує краватка "

1. Опрацювати за посиланням с. 37 - 38

 https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/pochatkova/hrestomatiya_ukr-lit-3-

30.05.2022

Тема: Т. Стус "Як пасує краватка "

1. Опрацювати за посиланням с. 35 - 36

 https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/pochatkova/hrestomatiya_ukr-lit-3-

27.05.2022

Тема: Т. Стус "Як пасує краватка "

1. Опрацювати за посиланням с. 32 - 34

 https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/pochatkova/hrestomatiya_ukr-lit-3-

26.05.2022

Тема: Д. Кузьменко " Чим корова не собака"

1. Опрацювати за посиланням с. 89 - 91 

 https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/pochatkova/hrestomatiya_ukr-lit-3-

25.05.2022

Тема: М. Савка "Казка про старого Лева"

1. Опрацювати за посиланням с. 74 - 79 

 https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/pochatkova/hrestomatiya_ukr-lit-3-

2. Малюнок до казки

23.05.2022

Тема: Тема: Леся Воронина " Пригоди голубого папуги " ( хрестоматія) 

1. Опрацювати за посиланням с. 66- 67

 https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/pochatkova/hrestomatiya_ukr-lit-3-

20.05.2022

Тема: Тема: Леся Воронина " Пригоди голубого папуги " ( хрестоматія) 

1. Опрацювати за посиланням с. 63- 64

 https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/pochatkova/hrestomatiya_ukr-lit-3-

19.05.2022

Тема: Леся Воронина " Пригоди голубого папуги " ( хрестоматія) 

1. Опрацювати за посиланням с. 62- 63

 https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/pochatkova/hrestomatiya_ukr-lit-3-

2. Малюнок до оповідання

18.05.2022

Тема: Леся Воронина " Пригоди голубого папуги " ( хрестоматія) 

1. Опрацювати за посиланням с. 60- 61

 https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/pochatkova/hrestomatiya_ukr-lit-3-4klass.pdf

16.05.2022

Тема: Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Україна — це я, це ти, це ми!». Наші проекти

1. Виконать за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5407569

13.05.2022

Тема: Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Україна — це я, це ти, це ми!». Наші проекти

1. Виконать за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5407569

12.05.2022

Тема: Людину кличе небо. «Перший космонавт незалежної України» (за О. Ємченком). Перегляд

відео (Ч. 2, с. 155-156).

1. Переглянути за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=sabI3Dyex7E

2. Опрацювати сторінки підручника с. 155- 156

11.05.2022

Тема: Живопис — поезія, яку бачать. Науково-художній текст. X. Мельник «Життя Марії Приймаченко у десяти фактах» (скорочено)

1. Виконать за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7783600

09.05.2022

Тема: Живопис — поезія, яку бачать. Науково-художній текст. X. Мельник «Життя Марії Приймаченко у десяти фактах» (скорочено)

1. Переглянути за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=9qgLiifX-SM

2.Опрацювати сторінки підручника с.153 - 154

06.05.2022

Тема: Майстра славить його творчість. 3. Мензатюк «Квіти з Петриківки»

1. Переглянути за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=HA6BXXxsO1c

2. Опрацювати сторінки підручника с. 151 -152

05.05.2022

Тема: Не лінуйся сказати, щоб тебе зрозуміли. Г. Павлишин «Економія слів» (скорочено)

1. Виконать за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1670692

04.05.2022

Тема: Урок позакласного читання

1. Опрацювати сторінки підручника

02.05.2022

Тема: Не лінуйся сказати, щоб тебе зрозуміли. Г. Павлишин «Економія слів» (скорочено)

1. 1. Прочитай оповідання Г. Павлишин «Економія слів» с. 149 - 150

29.04.2022

Тема:  Хто мови рідної цурається, з тим і друг не знається. «Чубчик» (за М. Магерою)

Виконать за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4266604

28.04.2022

Тема:  Хто мови рідної цурається, з тим і друг не знається. «Чубчик» (за М. Магерою)

1. Прочитай оповідання «Чубчик» (за М. Магерою) с. 147 - 148

27.04.2022

Тема: Хто мови рідної цурається, з тим і друг не знається. «Чубчик»

1. Прочитай оповідання «Чубчик» (за М. Магерою) с. 146 - 147

2. Намалювать малюнок до оповідання

25.04.2022

Тема:Кожному мила своя сторона. Є. Гуменко «Наша країна— Україна» (продовження)

Перглянути за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=tKmVkBCoM9k

22.04.2022

Тема: Кожному мила своя сторона. Є. Гуменко «Наша країна— Україна» (продовження)

1. Виконать за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8796491

21.04.2022

Тема: Кожному мила своя сторона. Є. Гуменко «Наша країна— Україна» (продовження)

1. Прочитай оповідання Є. Гуменко «Наша країна - Україна»

2. Дайте відповіді на питання

3. Малюнок до твору

20.04.2022

Тема: Рідний край— земний рай. М. Савка «Україна». Є. Гуменко «Наша країна — Україна»

1. Прочитать с. 142 -143

18.04.2022

Тема: Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Читаю оповідання про дітей». Наші проекти 

1. Виконать за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1625437

15.04.2022

Тема:Нічого не руйнуй — братів менших шануй. Навчальне аудіювання: М. Магера «Он як буває»

1.  Прочитайте оповідання  або прослухайте https://www.youtube.com/watch?v=5gJTEUpggFk

                                    ОН ЯК БУВАЄ (Микола Магера)

   Андрійко дуже зрадів, коли над вікном, що виходило на балкон, ластівки облюбували собі куточок під домівку. Він не раз спостерігав, як пташки у дзьобах звідкілясь носили болото, соломинки і, немов справжні муляри, будували собі овальне гніздечко.

   Щоранку хлопчик прокидався від голосного ластів’ячого щебету. Вибігав на балкон і радісно вітався:

— Доброго ранку, ластівочки!

   І пташки ніби розуміли його мову, бо ще голосніше співали.

   Одного разу, коли мама господарювала на кухні, а батько пішов до магазину, Андрійко вийшов на балкон. Здивувався, що вже не чути пташок. Потім пригадав, як кілька днів тому тато казав, що скоро в гнізді будуть маленькі ластів’ята. Почав допитуватися в нього, чи можна буде їх побачити, і тато запевнив, що пташенята самі виглядатимуть з гнізда. Тепер же треба менше бувати на балконі, щоб не лякати Їхніх батьків.

  «А що, коли я зазирну у гніздо? Це ж зовсім невисоко. І якраз птахів немає, мабуть, полетіли кудись. Що там у гнізді? Може, вивелися маленькі ластів’ята?» — подумав Андрійко.

   Він швиденько виніс стілець, став на нього і рукою торкнувся гнізда. Аж раптом звідти з відчайдушним криком вилетіла ластівка. Хлопчик з переляку ледве не впав зі стільця. Десь узялася ще одна птаха — і закричали, затужили вони на весь білий світ. Андрійкові злізти б зі стільця, піти геть, однак цікавість перемогла, як це часто з ним бувало. Він став навшпиньки, дотягнувся до гнізда і хотів засунути в отвір пальці. Та ластів’яча хатина раптом відірвалася від стіни і впала.

Хлопчик кинувся до понівеченого гнізда і злякано закричав:

— Ой мамочко, таточку, рятуйте-е-е!

   На крик прибігла з кухні мама, з’явився задиханий тато. Обоє осудливо дивилися на Андрійка, а той плакав гіркими сльозами над побитими пташиними яєчками.

    Чи не вперше його ніхто не втішав.

2. Виконати за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2952573

14.04.2022

Тема:Щаслива людина та, яка дарує щастя іншим людям. А. Григорук «Гра в шашки»

1. Виконати за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7928690

13.04.2022

Тема: Щаслива людина та, яка дарує щастя іншим людям. А. Григорук «Гра в шашки»

1. Прочитайте оповідання  А. Григорук «Гра в шашки»

2. Дайте відповіді на питання

11.04.2022

Тема: Урок позакласного читання 

1. Прочитати за посиланням https://dobra-kazka.in.ua/kazky-narodiv-svitu/litovski-kazki/koroleva-lebidka/

2. Виконать за посиланням https://docs.google.com/document/d/1f4a9hv7Xu_4OmmnjQ9sXJ-5lWBv-VGM9/edit?usp=sharing&ouid=104517043757480315016&rtpof=true&sd=true

08.04.2022

Тема; Творчість А. Григорука. Не знаючи броду, не лізь у воду. А. Григорук «Льодохід»

1. Виконать за посиланням

https://drive.google.com/file/d/1ds9xed_Q-V-6Cxn0yjgXDpt_JI2LtWc-/view?usp=sharing

07.04.2022

Тема; Творчість А. Григорука. Не знаючи броду, не лізь у воду. А. Григорук «Льодохід»

1. Переглянути за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=BxOC48BTX8c

2. Прочитайте оповідання  А. Григорук «Льодохід» с. 130 - 132

3. Дайте відповіді на питання

 06.04.2022

Тема; Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Поезія— це сила чарівна, що музикою серце надихає».

1. Виконать за посиланням join.naurok.ua код доступу 8427932

04 .04.2022

Тема; Бережливість краще за прибуток. Г. Джемула «Як Андрійко вчився заощаджувати»

1. Прочитайте вірш Галини Джемули «Як Андрійко вчився заощаджувати»

2. Дайте відповіді на питання

01 .04.2022

Тема; Бережливість краще за прибуток. Г. Джемула «Як Андрійко вчився заощаджувати»

1. Прочитайте вірш Галини Джемули «Як Андрійко вчився заощаджувати»

2. Дайте відповіді на питання

31 .03.2022

Тема : У людини є все, щоб здійснити свою мрію. А. Костецький «Як захочеш — буде все!»

1. Пройтайте вірш с. 126.

2. Дайте відповіді на питання

30.03.2022

Тема : У людини є все, щоб здійснити свою мрію. А. Костецький «Як захочеш — буде все!»

1. Пройтайте вірш с. 126.

2. Дайте відповіді на питання

27.03.2022

Тема : Творчість А. Костецького. Не хвалися силою, а хвалися вмінням. А. Костецький «Новенька»

1. Пройтайте вірш с. 125

2. Дайте відповіді на питання

25.03.2022

Тема : Відгадка-вірш — то акровірш. Л. Глібов «Хто вона?», «Хто баба?». Акровірші В. Довжика і Д.Білоуса. Складання акровірша

1. Опрацювати с. 123- 124

24.03.2022

Тема : Урок позакласного читатання

1. Прочитати за посиланням https://lib.imzo.gov.ua/wa-data/public/site/books2/pidruchnyky-3-klas-2020/1-Ukr-mova-3kl/Ukr-mova--Zakharychuk/Chitan-3kl-2ch-Biloskal.pdf  ( с.113- 115)

23.03.2022

Тема : Творчість С. Дерманського. Дітям і зорі всміхаються. С. Дерманський «Кого беруть у

космонавти»

1. Переглянути за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=g2zHd3T1xNI

2. Прочитайте вірш Сашка Дерманського «Кого беруть в космонавти» с.122

21.03.2022

Тема :Майбутнє належить мрійникам. 0. Подоляк «Мій зореліт».

1. Прочитайте вірш Олександра Подоляка «Мій зореліт»

2. Дайте відповіді на питання

3. Малюнок до вірша

18.03.2022

Тема : Творчість Грицька Бойка. Жартуй, та знай міру. Грицько Бойко «Провалився по коліна», «Бабуся і внук», «Булка з маслом», «Де Іванко?»

1. Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=dPyai0VI7xw

2. Прочитайте вірш Грицька Бойка «Бабуся в внук…». Дайте відповіді на питання

3. Прочитайте вірш Грицька Бойка «Бабуся в внук…». Дайте відповіді на питання

4. Прочитайте вірш "Мій зореліт"

17.03.2022

Тема : Творчість Олександра Олеся. Природа всім — як рідний дім. Олександр Олесь «Степ». Виразне читання

1.Опрацювати  біографією с. 117

2. Виразне читання вірша " Степ"

3. Намалюйте ілюстрацію до тієї частини вірша, яка на тебе справила враження

 16.03.2022

Тема : Шевченків заповіт облетів увесь світ. Т. Шевченко «Зацвіла в долині...», «Тече вода з-під явора...»(напам’ять) 

1. Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=oMB-2XImf1U

2. Прочитати вірш на с.115.

3. Прочитати вірш на с.116 

4. Домашнє завдання . Вивчити вірш с.116

14.03.2022

Тема: Творчість Лесі Українки. Леся Українка «Як дитиною бувало...», «Вишеньки»

1. Знайомство з біографією с. 113

2. Опрацювати за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=BYNTI_GB1h4

3. Виразне читання вірша "Як дитиною ,бувало ...."

4. Опрацювати запитання після вірша

5. Малюнок до вірша


25.02.22.

Тема: У людини є все, щоб здійснити свою мрію. А. Костецький «Як захочеш — буде все!»

1. Робота над чистомовкою 

То-то-то – я люблю своє місто.

Ни- ни- ни – зветься воно Суми.

Си-си-си- є зелені в нас ліси.

Бе-бе-бе – і небо голубе.

Ба-ба-ба- і річка голуба.

Ля-ля-ля-  родючі в нас поля.

Хи-хи-хи – ми маленьки дітлахи.

Емо-емо-емо- ми природу бережемо.

2. Повідомлення : Вчитель. Художники передають красу природи, малюючи картини фарбами. Композитори цю красу не лише бачать, але і чують, створюючи музику. А як описують цю красу поети, а саме Анатолій Костецький, ми зараз дізнаємось.

Народився Анатолій Костецький 6  грудня  1948 році у Києві в учительській сім’ї. Його матуся, вчитель української мови, з 3 років брала хлопчика з собою на уроки. У 4 роки навчився читати, а у 5 років писати та римувати  вірші.

Рано навчився грати у шахи та плавати. Відтоді не розлучався з книгою, спортом, пером. У перший клас пішов, маючи у зошиті декілька своїх віршів і вони були про природу. А у 5 класі  мріяв стати письменником. Друкувати вірші став у 12 років.

Вчитель ( доповнює). У 1967р. доля звела його з Михайлом Стельмахом, який щедро почав ділитися з ним таємницями творчості і  вчив майстерності.

М. Стельмах порадив писати для дітей, а через кілька років уже був редактором першої книжки Анатолія Костецького « Джміль про сонечко гуде»

Пізніше з’явилися і інші книги « Лист до птахів», « Весняні дарунки»…

10 березня  2005 р. поет помер залишивши, нам дітям великий скарб – дитячі твори.

Дякую,  за твоєю допомогою повертаємо  на місце ліс.

3. Самостійне читання вірша учнями кожен у своєму темпі.

Що нового ви дізналися?

Хто є автором вірша» Не хочу»

А домашнім завданням вам буде навчитися виразно читати вірш і придумати іншу, свою назву для вірша.  За бажанням скласти

«Правила поведінки в лісі».

24.02.2022

Тема : Творчість А. Костецького. Не хвалися силою, а хвалися вмінням. А. Костецький «Новенька» 

1. Вправа «Продовж речення»

Дружба як дзеркало розіб'єш …      (не склеїш.)

Річ краще нова, а дружба…               (стара).

В лиху годину пізнаєш …                   ( вірну людину).

Дерево міцне корінням ,а людина - …     (друзями).

2. Самостійне опрацювання учнями біографії Анатолія Костецького (с. 124).

-        Де народився поет? (Народився Анатолій Костецький в місті Київ).

-        Ким були його батьки?(Батьки його були вчителями.)

-        Який урок любив Анатолій Костецький?(Він любив урок літератури, який проводила його мама).

-        Що найбільше полюбляв робити поет?(Охоче читав, малював і пробував писати вірші).

-        Про кого він писав у своїх творах?(поет писав вірші про дітей).

1.    3.Опрацювання вірша Анатолія Костецького «Новенька»

5.       4.Робота за ілюстраціями.

 -        Розгляньте малюнок у підручнику.

-        Який епізод вірша зображено на малюнку?

оп  5. Опрацювання  оповідання Олега Буценя «У новій школі».

До  Домашнє завдання.

Виразне читання вірша А. Костецького «Новенька» (с.125).








Комментариев нет:

Отправить комментарий